2018. augusztus 27., hétfő

Élet és halál között

Elhatároztam, hogy az összes filmet, amiben Keanu Reeves szerepel, megnézem. Ő a kedvenc színészem, és sok filmjét nem láttam. A listámon ez a film az első. Úgy gondolom, hogy Reeves nélkül nem kezdtem volna bele, de egyáltalán nem bántam meg.
Beleláthattam egy olyan világba, amit sosem fogok megérteni, csak ha én is a betege lennék.



Mi vezethet odáig, hogy egy fiatal lány meg akarjon halni? Miért nem akar ebből meggyógyulni? A főszereplő életén keresztül megtudhatjuk, mi játszódhat egy anorexiás ember fejében, lelkében. Végig nézhetjük a küzdelmet, a szenvedést, a kudarcot. A testén végbemenő változásokat, aminek végeredménye a halál.
Láthatunk egy széthullott családot, ahol mindenki hibáztat mindenkit, csak önmagukat nem. Amíg a családtagok el vannak a saját kis életükben, addig Ellen, az anorexiás lány haldoklik.
Megismerhetünk néhány sorstársat, akik szintén evési zavarokkal küszködnek. A lelki okokat feszegeti a film, ez által akarja velünk megismertetni ezt az emésztő betegséget.

A film felkavaró, és elszomorító. Kell egy hangulat hozzá, és papírzsebkendő, hogy megemésszük. Mély érzelmeket hoz felszínre a téma, és a kivitelezés. Megérint és lelkedbe hatol.


To the Bone 2017 - amerikai dráma 2017

 Ellen 20 éves és anorexiás. Már mindenféle terápiát megpróbált, hogy meggyógyulhasson, de semmi nem vált be. A családja segítő szándékkal most egy speciális központ rendhagyó orvosához küldi a fiatal nőt. Az intézmény meglepő szabályok szerint működik, amik rögtön elbűvölik Ellent. Segítségükkel talán le tudja küzdeni az anorexiát.