2018. augusztus 19., vasárnap

Folyamatos izgalom megállás nélkül

Nem tudom, hogy nézek időnként filmet, mert pár év múlva nem emlékszem arra, hogy megnéztem volna, és csak újranézés közben villannak be bizonyos jelenetek, az összes többinél csak lesek. Ennél a filmnél is így jártam.
De nem bántam meg, hogy újra néztem, sőt, vállon veregettem magam, mert ismét láttam egy nagyon jó filmet.



Zombiság ide, zombiság oda, ez egy kiváló, izgalmas film. Többször is a hajam az égnek állt, egy percig sem unatkoztam.
Ebben a filmben megállás nélkül pörögnek az események. Hihetetlen, hogyan képesek lépésről lépésre fokozni a történéseket, az izgalmakat. Simán besorolnám a horror kategóriába. A főszereplők átlagemberek, de mégsem szerencsétlekednek menekülés közben.
Nem egy gagyi, öldöklős zombiparádéról van szó, hanem egy jó rendezésbe csomagolt történetről. Maga a sztori alapja elcsépelt, hiszen a zombitengerfürdős filmek már a hajvégeimen jönnek ki, de mégis mást raktak elém, nem a hagyományos vércsorgatást.

Ilyen filmeket szívesen néznék még többet, csak nem igen találok. A vége a szokásos horror vég, amin vagy elcsodálkozol, (ha nem vagy horror rajongó) vagy nem, mert tudod, hogyan végződnek a hasonló történetek. Nézd meg, ha még nem láttad! Ha láttad, akkor is! :)


A tébolyultak - amerikai thriller, 2010 

David Dutton (Timothy Olyphant) sheriff vigyázza az Ogden Marsh nevű amerikai mintavároska nyugodt hétköznapjait. Nem sok gondja van a helyi törvénytisztelő mintapolgárokkal, mígnem egyszer az egyik egy töltött vadászpuskával sétál be az esti baseball meccsre nem hagyva kétséget afelől, hogy gyilkolni jött. Egy másik a családjára gyújtja a házát. A hasonló, irracionális esetek rohamosan szaporodnak. Hamarosan gyilkos anarchia veszi körül Davidet és a maroknyi túlélőt, akiket a rohamosan terjedő, megmagyarázhatatlan őrület még nem fertőzött meg. A kormány vesztegzár alá veszi a városkát. Se ki, se be, senki. Minden túlélt percnek borzalmas vérengzés az ára, miközben az utcákon hemzsegnek a vérszomjas, őrjöngő tébolyultak.