2017. október 28., szombat

Vaníliás - vajas tejbegríz fahéjjal vagy kakaóporral

tejbegríz
Vacsira tejbegríz lett megszavazva.  Nem bánom, mert imádom, a gyerekekről nem is beszélve. Anyu tanácsa alapján mindig rakok bele sós vajat, vaníliát és cukrot. A vajtól kellemesen krémes, lágy lesz az állaga, ráadásul az enyhe sós íz előhozza a tejbegríz zamatát. A vanília finom aromát kölcsönöz az ételnek, a cukor meg fokozza a vanília ízét. Sikerült gluténmentes kakaóport venni, a gyerekek azzal szeretik, én fahéjjal is. A sűrűbb verziót készítem, a hígabb nem a család kedvence.


Hozzávalók:
tej, gríz, vanília


  • 1 liter tej
  • 6 evőkanál étkezési búzadara
  • 1 rúd vanília vagy 1-2 zacskó vaníliás cukor
  • 3 evőkanál kristálycukor
  • 1 evőkanál sós vaj
  • kakaópor vagy fahéj

kevergetés eleje

Elkészítés:
1. A hideg tejet felrakom egy fazékba vagy lábasba.
2. Beleteszem a búzadarát és a vaníliát.
kezd duzzadni a búzadara
3. Alacsony hőfokon folyamatosan kevergetem, ha nem így teszem, akkor csomós lesz. (Nekem sikerült a tűz mellől eltéblábolnom, és lett egy pár kisebb csomócska.)
a kész tejbegríz
4. Mikor már besűrűsödött, bele teszem a vajat, és a kristálycukrot. Tovább kevergetem még 1-2 percig.
5. A vanília rudat eltávolítom.
6. Kakaóporral vagy fahéjjal tálalom.