2017. február 18., szombat

Frankfurti leves füstölt virslivel

frankfurti leves
Ritkábban főzök frankfurti levest, mert a gyerekek nem kedvelik, én viszont nagyon szeretem, pedig nem vagyok egy zöldségevő.
fűszerezéssel kiváló levest lehet készíteni.


fő a leves











Hozzávalók: (a fazék átmérője 26 cm)

kivágott káposzta levél
  • 2 közepes fej kelkáposzta
  • 1 kg krumpli
  • 6-8 füstölt virsli
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • fűszerek: (mindenből 1/2-1 teáskanál) majoránna, bazsalikom, kakukkfű, őrölt édeskömény, őrölt rozmaring, 1 levél babérlevél) 
  • 1 db erőleves kocka 
    felaprított káposzta
  • só 
  • bors 
  • 1 teáskanál kristálycukor
  • sertészsír
  • habaráshoz tejföl és liszt

Elkészítés:
fokhagyma dinsztelés

1. A kelkáposzta leveleket leszedegetem (a külső leveleket nem használom fel), a torzsa részét kivágom, és átöblítem, majd apróra vágom.
2. A krumplit megpucolom és összedarabolom.
3. A virslit karikákra vágom.
4. A fokhagymát apróra vágom, és kevés zsíron megdinsztelem.
hozzávalók és víz a fazékban
5. A fazékba belerakom a hozzávalókat, a fűszereket, felengedem vízzel és közepes lángon fedővel letakarva (kis rés maradjon), bugyogástól számítva egy-másfél órát főzöm. (attól függ, mikor puhul meg a káposzta)
kész habarás
6. Mielőtt elkészül, elkészítem a habarást. (Itt megnézheted a videót.)
7. A kész habarást belerakom a levesbe és összefőzöm. (pár percig)