2016. november 6., vasárnap

Hogy mersz elrohanni?

Újra szembetalálkoztam ezzel a hogy is mondjam "kultúrával", és megint arra a következtetésre jutottam, hogy primitív, és aljas.
Igazságnak nyoma sem található, főleg, ha abból indulok ki, milyen vallás és törvény uralkodik náluk.




A cikkből részlet:
"Dzsabbari 19 éves volt, és lakberendezőként dolgozott. A korábban az iráni hírszerzés alkalmazásában álló férfi egy megbízás ürügyén csalta magához a lányt, akit megpróbált megerőszakolni. Dzsabbari egy zsebkéssel (más fordítások szerint papírvágó késsel) megszúrta támadóját, majd a vérző férfit magára hagyva elmenekült.
Az áldozat később belehalt sérülésébe. Dzsabbarit 2009-ben, mivel az önvédelemre hivatkozást elutasították, halálra ítélték. Bár többször kérték a per újratárgyalását, ez nem történt meg, és az áldozat családja sem élt azzal a jogával, hogy a bűnösnek megbocsásson. Ezért Reyhaneh Dzsabbarit október 25-én hajnalban, egy teheráni börtönben felakasztották."

Miután ezt elolvastam, a dühtől nem láttam rendesen. Szegény lány mit tehetett volna? Hagyta volna magát megerőszakolni, azután főzött volna egy kávét, és alázatosan kért volna még egy erőszakot? Még jó, hogy megvédte magát és persze hogy elmenekült, hiszen ki maradna az erőszaktevő mellett irgalmas szamaritánusként ápolónak!?

A nők sorsa ebben a "kultúrában" eleve elítéltetett. Én azt gondolom, ha férfi követte volna el nem valószínű, hogy kivégzik. Az áldozat ráadásul "nagyember", így pláne példát kellett statuálni. Példát arra, hogy a nő kutyagumit sem ér, és példát arra is, ha "nagyemberrel" állsz szemben, szintén semmit sem érsz.
Szomorú ezt látni, hogy a 21. században -nem az elveszett világokban- ez a "kultúra" éli emberhez méltatlan életét.