2018. június 16., szombat

Piskóta házi meggylekvárral

lekváros piskóta
A hétvégi rántott husi mellé megkívántam egy kis édességet. De, mivel nem készültem sütögetéshez, ezért az itthon található alapanyagokból kellett alkotnom. A piskóta tészta receptet a netről szedtem össze. Nekem kissé masszívnak tűnt, de ettől nem lett rossz az összhatás. Anyu mennyei meggylekvárjával kentem meg, amiben meggy darabok kandikáltak mindenfelé.


Hozzávalók:
összetevők a tálban a fehérjét kivéve


  • 20 dkg búza finomliszt
  • 20 dkg kristály cukor
  • 4 db tojás
    összetevők sűrű masszává keverve
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 10 evőkanál víz
  • 1 csipet só
  • lekvár
  • fahéjas porcukor
felvert tojás fehérje

Elkészítés:
1. A tojásokat kettéválasztom.
felvert fehérje, ami nem mozdul
2. A lisztet a sütőport, a cukrot, a vizet, és a tojások sárgáját egy tálba teszem.
3. Alaposan összekeverem. Sűrű masszát kell kapnunk.
4. A tojásfehérjét belerakom egy tálba, beleteszek egy csipet sót és robotgéppel kemény habbá verem. (Az elromlott robotgép miatt kézi habverővel csináltam.)
massza és fehérje összekeverése
5. Az elkevert masszába beleöntöm a tojáshabot, és laza mozdulatokkal összekeverem. Egy lágy masszát kapunk.
összekevert lágy tészta
6. Sütőpapíros tepsibe öntöm a masszát, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20-30 percig sütöm tűpróbáig.
(Ha nincs hústű, használj fogvájót. Beleszúrom a piskóta közepébe, és ha látok rajta tészta maradékot, akkor még sütni kell a piskótát. Ha a fogvájón nem marad tészta, akkor teljesen megsült.)
sütőpapíros tepsiben a tészta
7. A piskótát hagyom kihűlni, és ketté vágom.
8. Megkenem a lekvárral az egyik lapot, és ráborítom a másikat Az alja kerüljön felülre.
9. Csíkokra, majd kockákra vágom, és megszórom fahéjas porcukorral.
félbe vágott és megkent piskóta