2018. május 6., vasárnap

Megcsalás, kolera, szerelem


Véletlenül akadtam erre a filmre. Egy lazább, kikapcsolóbb élményre vágytam. Hogy mennyire volt laza, az ízlés kérdése, egy biztos, hogy rendesen odaláncolt a monitor elé.
Milyen egy elhamarkodott, rossz döntésből született házasság? A kor hűen tükrözi a nők és férfiak viszonyát, az alá és fölérendeltséget, a szerelem nélküli érdekházasságok komor és unalmas hangulatát.



A film visszaemlékezésekkel indul, emiatt részletekben adagolva tudhatjuk meg az előzményeket.
A szereplők zseniálisak.  Folytonos döbbenet uralkodott rajtam a film alatt. A férj bicskanyitogató magatartása ellenszenvet keltett már az első pillanatban. A feleség szomorkás és unalmas élete együttérző gondolatokat gerjesztett bennem.
A megcsalás a fő vezér fonal, ez okozza a konfliktust a két szereplő között. A megbocsátás, a továbblépés nem jellemző a történetre.
A kolera pusztítása és az ellene vívott szélmalom harc miatti reménytelenség végig kíséri a filmet. Megállás nélkül arra gondoltam, vajon hogy alakul a házaspár kapcsolata. Folyton vártam a feloldozást, mert hogy lehetetlen ilyen feszült és csendesen kínos életet élni. Végül megkaptam amire vártam. Csak, hogy ...

Mindenképp ajánlom ezt a romantikus drámát, mert hihetetlenül jól megalkotott történetet és filmet kapsz, ha rászánsz az életedből 125 percet.


Színes fátyol - kínai-amerikai romantikus dráma, 2006 

A középosztálybeli orvos, Walter és az elkényeztetett, felsőosztálybeli Kitty házassága elhibázott döntés volt. Kitty, férje munkája miatt, londoni életét hátrahagyva Sanghajba költözik, ahol rátalál a szerelem a helyi konzul személyében. Miután Walter felfedezi hűtlenségét, büntetésképpen a kolera által legsúlyosabban érintett területen fogad el egy állást, és ragaszkodik hozzá, hogy Kitty is vele tartson. Az utazás a gyönyörű távoli kínai faluba és az ott megélt szörnyűségek értelmet és célt adnak elveszettnek hitt kapcsolatuknak