2019. július 19., péntek

Kókuszos-kekszes finomság, tekercs és golyó formában

2 kép a tekercsről és a golyókról

Ezt a finomságot két receptből gyúrtam össze. Nem szeretem a rumos ízt, így azt kihagytam, és nem szeretek bíbelődni a töltelék főzésével, ezért azt leegyszerűsítettem.
A végeredmény mennyei. Hamar eltűnik az asztalról.








tészta hozzávalók

Hozzávalók:
  • 15 dkg porcukor
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 3 dl tej
  • tészta hozzávalók összegyúrva
  • 1 csomag vaníliás cukor







Krémhez:
töltelék hozzávalók

  • 15 dkg Rama (olvasztott)
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
töltelék hozzávalók összekeverve
kókuszreszelékkel megszórt
szilikonos nyújtólap

+ kókuszreszelék a deszka beszórásához


Elkészítés: 

1.Tálba rakom a tészta hozzávalókat.
2. A  tejet óvatosan adagolom. Összegyúrom a tésztát. Olyan legyen az állaga, hogy ne hulljon szét, de könnyen lehessen nyújtani. Nem szoktam kimérni a tejet, csak adagolom.
3. A nyújtódeszkát megszórom kókuszreszelékkel,
kókusztekercs és golyók
5. A tésztát két részre szedem (kisebb, nagyobb). A nagyobbik részét 1 cm vastagságra kinyújtom. Én kézzel (tenyér) lapítgatom, mert ráragad a sodrófára.
6. Összekeverem a krémhez a hozzávalókat, rákenem a kinyújtott tésztára, és óvatosan hosszában feltekerem. A krémnél én nem teszem bele az összes porcukrot, mert az nekünk túl édes.
7. A kisebb adag tésztából kitépkedek tetszőleges nagyságú darabokat, és golyókat formázok a kezemmel. A leszórt kókuszreszelékben megforgatom.
8. Hűtőbe teszem dermedni.