2019. május 9., csütörtök

Elvesztettem a hajam, Ripley hadnagy lettem

két kép a hajamról és hajtalanságomról
Közszemlére csak a rövid és a kendős verziót teszem, a nullásban (kopasz) csak a család gyönyörködhet.

A nők egyik rémálma a kopaszság. Ez alól én sem vagyok kivétel.

Szépen összeszedtem egy élősködő fertőzést, amit ügyesen átadtam a lányomnak és a férjemnek is.
Alaposan utána olvastam a témának, kiokosítottam magam tetű témában.

A lányomnak rögtön Pedexet (rovarírtós) tettem a hajára, de hatástalannak bizonyult.
A férjemnek letoltam hajnyíróval, ami számára nem okozott problémát, hiszen mindig rövid a haja.
Magamon az ecetes pakolást alkalmaztam, amit hatásosnak tituláltak a neten, de nem volt az. Viszont tönkre vágta a festett, dauerolt hajamat. Szénakazal lett belőle.

Több rovarirtós megoldást nem akartam a lányom fejére pakolni, ezért Paranittal próbálkoztam, ami konkrétan megfullasztja a dögöket. De nem fulladtak meg.
Aztán jöttem én. Nálam sem tette a dolgát. Ezek után rajtam is landolt a Pedex rovarirtós folyadék. Nem ért semmit.

Az idegeim már felmondták a szolgálatot. Naponta ezerszer mentem ki a fürdőbe, és tetűfésűvel vadásztam a dögöket. Aludni nem tudtam, vakaróztam megállás nélkül. Naponta ágyneműt és ruhát mostunk, porszívóztunk.

Levágtam a hajamból kb. 10 cm-t, gondoltam a rövidebből könnyebb kipakolni őket. Időközben kaptak egy festést is. A fejbőröm totál kikészült a szerektől, a hajmosástól és a tetűfésűtől.

Kipróbáltuk a Hedrin Once gélt. A lányomnak sokkal kevesebb élősködője volt, mint nekem. Úgy néz ki, neki ez bevált, mert a védőnő tisztának látta. De mégegyszer fel fogom kenni a fejére, biztos, ami biztos. Ez egy olajos gél, ami szintén fullasztó hatású, és nem irritálja a fejbőrt. Könnyen felkenhető a száraz hajra, bár kicsit nehéz kimosni.
Rajtam ez sem segített. A dögök csak szaporodtak megállás nélkül. A sűrű hajam kellemes otthont nyújtott ezeknek a förmedvényeknek. Már pár nap után sejtettem mi lesz ennek a vége, csak nem akartam elfogadni a tényt, hogy meg kell szabadulnom a hajamtól.
Idegrohamokat kaptam a vakarózástól, és a tudattól, hogy ezek a lények a fejemen randalíroznak.

Egy hét kegyetlen idegbeteg vakarózás után ott álltam a tükör előtt, kezemben a hajnyíróval, és hol síró, hol röhögőgörcs kerülgetett. Képtelen voltam belenyírni a hajamba. Aztán nagy levegőt vettem, és nagyobb fokozatra állítva elkezdtem nyírni. Nem is volt rettenetes. Akkor kicsit nehezebben vitt a kezem, amikor toldalék nélkül, a legkisebb méretre vágtam. Néztem magam, és olyan voltam, mint Ripley hadnagy az Alien 3-ban. Mint egy fegyenctelepre száműzött rab. És most jön az, amire nem számítottam Ezek a nyomorult dögök az 1 mm-es hajamba is belekapaszkodtak, nem akarták elhagyni a fejemet. Borotvával totál simára kellett gyalulnom.

Árulja már el valaki, miféle mutálódott alien tetvek vették uralom alá a fejemet?!

Azóta voltam már az utcán bekendőzve. Annyira nem volt vészes. Volt aki nézett, és láttam rajta, hogy találgatja mi bajom lehet, de voltak, akik észre sem vettek. A mai világban amennyi hajszín és forma van, fel sem tűnnék kopaszon. Biztosan senkinek sem jutna eszébe, hogy mihaszna, nyomorék alien tetvek miatt nincs a fejemen haj.

Bármilyen furcsán hangzik, de volt haszna is a dolognak. Ahogy mondani szokták, minden rosszban van valami jó. Rájöttem, hogy a haj elvesztésével sem lettem kevesebb. Mások betegség miatt veszítik el, én örülhetek, hogy csak tetvek miatt lettem kopasz. A haj nem egy végtag, vagy halálos betegség. A haj visszanő, és nem kell vele foglalkozni.  Legalább új, egészséges hajkoronám lesz, amire jobban fogok vigyázni. Nem fogok többé félni a kopaszságtól, mert ha valamiért megint le kell vágnom, nem jelent majd problémát. Vannak ennél fontosabb dolgok az életben. Család, egészség, szeretet.