2018. január 8., hétfő

Házi készítésű narancs szörp

3 kép a szörpről
Pár napja azon gondolkodtam, hogy miért ne csinálhatnék szörpöt a családnak. Megvesszük a mű ízű, adalékos szörputánzatokat, ehelyett ihatnánk igazi gyümölcsből készített szörpöt. Több receptet megnéztem, kettőt kiválasztottam és ezekből gyúrtam össze a saját szörp receptemet.
rotyog a fűszeres narancs















répák és víz a fazékban



Hozzávalók:
  • 2-4 db sárgarépa
  • 2 kg narancs
  • fél kg citrom
  • 1 kg kristályckor
    répa turmixolása
  • 1 vanília rúd
  • 1-2 rúd fahéj (vagy fél teáskanál őrölt fahéj)
  • 1 teáskanál gyömbér
  • fél teáskanál szegfűszeg
  • a pépesre turmixolt répa
  • 1 csillagánizs






Elkészítés:

narancsok és fűszerek a fazékban
1. A répákat megpucolom, felkarikázom, beleteszem egy fazékba, felöntöm egy kis vízzel, hogy ellepje és nagy lángon megfőzöm.
2. Kézi mixerrel pépesítem a megfőtt répát.
szétfőtt narancs a szűrőben
3. A narancsokat megpucolom, és szétszedem, beleteszem a répás fazékba. 
4. Ráfacsarom a citromok levét, és beleteszem a cukrot és a fűszereket.
narancs passzírozása
5. Közepes lángon szétfőzöm a narancsot.
a szirup újrafőzése
6. Teaszűrőn keresztül átpasszírozom, és visszateszem főni még kb, 10 percig.
7. Újra átszűröm a szirupot, és sterilizált üvegekbe töltöm. (Egyszerű sterilizálás: az üvegeket kimosom, kiöblítem és nedvesen berakom a mikróba 1 percre.)
8. A kihűlt szörpöt hűtőszekrényben tárolom.