2017. február 8., szerda

Ne hallgass a buta szóra



Mosogatás közben jött az ihlet, az inspiráció, hogy reagáljak egy Varró Dániel versre, ami igen csak megosztja a közvéleményt. Varró Dániel: Hat jó játék kisbabáknak című verséről van szó. Lent olvasható ez a vers.

Íme az én verzióm.

Ne hallgass a buta szóra

Ne hallgass a buta szóra,
tankönyvben rossz akaróra.
Nem tudja a baba létet,
kisgyereknek mi az élet.

Nem élet, ha zsinórt rágsz,
miben az áram nagyot ráz.
Állatoddal szépen bánj,
ő egy barát, nem egy tárgy.

Játsszál sokat apával,
de ne fején a lapáttal.
Mobil teló mondja: heló,
de nem gyereknek való.

Konnektorba nem nyulkálunk,
bele soha nem turkálunk.
Verses könyvnek nincsen párja,
benne lakik tudás fája.

Ne hallgass a buta szóra
hallgass inkább a jót akaróra.
Anya, apa csak jót akar,
szerető szívük óv és takar.


Varró Dániel: Hat jó játék kisbabáknak

Jó játék a cicafarok,
szélte pont egy babamarok.
Én húztam meg, mit akarok?
Jó játék a cicafarok.

Jó játék a mobilteló,
fogalmam sincs, mire való.
Lenyálazom, aztán heló,
jó játék a mobilteló.

Jó játék a laptopkábel,
főleg, ha még nem lopták el.
Négy fogaddal hipp-hopp rágd el,
jó játék a laptopkábel.

Jó játék a lapát,
azzal ütjük apát.
Orrot, fület lapít,
jó játék a lapát.

Jó játék a verseskötet,
van rajta egy teljes köpet.
Átnyálaztam, még egy jöhet,
jó játék a verseskötet.

Jó játék a konektor,
én jöttem rá magamtól.
Beledugom, hol egy toll?
Jó játék a konektor.