2019. augusztus 19., hétfő

Egészségügyből a gyógypedagógiába - le a láncokkal!

Nem gondoltam volna, hogy egyszer sikerül megszabadulnom az egészségügy rabláncától. Egyszer próbáltam kifelé kandikálni, amikor álattenyésztő-állategészségügyi szakember szerettem volna lenni. A mostani a véletlen műve. Vagy mégsem? Az ember életében mi lehet véletlen? Tudat alatt cselekszünk, vagy egy felsőbb erő vezérel?
Miért pont most? Miért nem előbb? Kérdések halmaza sorakozik agytekervényem sejtjei között, amikre valószínű sosem kapom meg a választ.


Miután megszabadítottak egy kellemesnek nem mondható eü. munkahelytől, nézegettem a netes hirdetéseket.

Kitérnék arra, mit is jelent az, hogy megszabadítottak. Konkrétan felmondtak a próbaidős betegállományom alatt úgy, hogy nem is tudtam róla. A betegállomány sem volt vidámpark, hiszen a munkába rokkantam bele, aminek a mai napig iszom a levét. Így működik a csodálatos egészségügy.

Szóval, felkeltette egy hirdetés a búslakodó figyelmemet. Gyógypedagógiai asszisztens/segítő munkakörbe kerestek kollégát. A feltételek között szerepelt az egészségügyi végzettség is. Gondoltam, egy próbát megér. Meg is érte, mert felvettek.
Hamar rájöttem, hogy ez az, amit keresek. Minden percét élveztem. Sajnos a fizikai terhelés sok volt rozzant testemnek, ezért ott kellett hagynom ezt a csodálatos iskolát.
Imádtam a gyerekeket és a kollégákat. Mindig is ilyen munkahelyről álmodtam, sírva jöttem el tőlük.
Azóta napi szinten gondolok rájuk, és arra, amit tőlük kaptam. Olyan lelki értékeket, amik beépültek az életembe. Nem beszélve a szakmai tudásról, amit a kevéske idő alatt átadtak nekem. Nélkülük most nem lennék ott, ahol vagyok.

A keserű végkimenetel miatt minden lelkesedésem elszállt. A kikészült testem papírmunkát keresett, de végzettség hiányában semmit sem találtam. Folyton ott motoszkált a fejemben a gyógypedagógia. Rájöttem, hogy ezt akarom csinálni. Ez az irány az én irányom, viszont olyan munkát kell keresnem, amit fizikálisan elbírok.
A megvilágosodás gondolatával újra ebbe az irányba keresgéltem, és rátaláltam. Igaz, hogy kacifántosan, de sikerült elhelyezkednem. Imádom! Imádom! Imádom! Soha többet egészségügy! Megtaláltam a helyem, ahol végre jól érzem magam, és élvezem a munkám/hivatásom.

Sosem késő váltani! Merj lépni! Nem számít hány éves vagy! Szakadj ki a megszokottból, és vágj bele az újba! Lehet göröngyös lesz az odavezető út, de megéri!