2017. április 29., szombat

Házi készítésű grízes tészta

grízes tészta
Karácsony óta nem készítettem töltött káposztát, ma megcsináltam. (Receptet itt találod.) A lányom nem rajong érte, ezért csináltam neki grízes tésztát. Gondoltam a tésztát magam gyúrom meg. Nem vagyok tészta mester, de megbirkóztam vele. :) A lányom sok grízzel szereti ezt az édes eledelt.


Hozzávalók:
  • 3 bögre búzadara
  • 1 bögre étolaj
  • 2 bögre langyos víz
  • összegyúrt tészta állaga
  • 2 evőkanál kristálycukor
Tésztához
  • 1/2 kg búza finomliszt
  • 2 db tojás
  • 2 dl víz
  • 2 csipet só
tészta nyújtása

Tálaláshoz
  • lekvár
  • porcukor
tészta feltekerése a nyújtó hengerre
Elkészítés:
1. Elkészítem  tésztát. A lisztet, a tojást, a sót belerakom egy tálba, a vizet fokozatosan adagolom hozzá. Összegyúrom.
feltekert tészta
2. Lisztezett nyújtólapra helyezem, átdolgozom, és ketté szedem.
3. Vékonyra nyújtom a nyújtó hengerrel. Jól alá lisztezek, és a tetejét is megszórom liszttel.
hosszában elvágott tészta
4. Feltekerem a nyújtó hengerre. Hosszában elvágom, így két részre osztódik a tészta.
5. Egymásra rakom a tészta lapokat, és tetszőleges vastagságban metélteket szeletelek.
ketté osztott tészta
6. Lisztezett tálba teszem, vagy kirakom a pultra a metélteket vigyázva, ne ragadjanak össze. (Nekem sikerült összeragasztani őket. :) )
egymásra rakott tészta rétegek
7. Elkészítem a grízt. Egy lábasba beleteszem az olajat, a búzadarát, és kevergetve pirítom. A vége felé belerakom a cukrot, és addig kevergetem, amíg elolvad. Vigyázzunk, nehogy leégjen.
tészta szeletelése
8. Ha kellőképp megpirult, ráöntöm a langyos vizet. Lefedve állni hagyom. A gríz megduzzad.
9. Sós, olajos, forrásban lévő vízbe beleteszem a metélteket. Kavargatom, nehogy összeragadjanak..
10. Tésztaszűrővel leszűröm, és melegen a grízhez adom, és alaposan összekeverem.
búzadara pirítása olajon
11. Porcukorral és lekvárral tálalom.


vízzel felöntött, megduzzadt gríz