2020. június 27., szombat

Oda meg vissza vagyok...

Sosem gondoltam volna, hogy sorozatfüggő leszek, és azt sem, hogy rajongani fogok a spanyol filmekért.
Kiléptem a komfort zónámból, és a közvéleményre hallgatva nekiveselkedtem megnézni "A nagy pénzrablás" című spanyol sorozatot.
Nem vagyok egy akciófilm fan, ezért szájhúzogatva kezdtem neki a sorozatnak.
A szájhúzogatásom rögtön átváltozott szájtátogásra, és megszállott módon odaragadtam a monitorhoz. Azon kaptam magam, hogy nem tudom abbahagyni.
Megállás nélkül lenyomtam 4-5 részt belenyúlva az éjszakába.
Folytonos meglepetésekkel szolgált minden rész. A szereplőket hamar megkedveltem, még azokat is, akikkel nem voltam kibékülve. Valamit tudnak ezek a Spanyolok.

A sorozat után rátaláltam egy másik spanyol alkotásra, "Bebörtönözve" címmel. Ennek már lelkesebben álltam neki, és nem csalódtam.
Visszaköszönt pár szereplő az előző sorozatból, ez igazán felcsigázott. Ez a sorozat is elképesztően jól sikerült, izgalmas, fordulat dús. Imádtam minden percét. Hiába nőkről szól, kemény filmről van szó, nem mellesleg tanulságos is.

Hihetetlen hatást gyakoroltak rám a filmek. Betekintést nyerhettem a spanyol mentalitásba, és nem utolsó sorban kedvet kaptam a nyelv tanulásához is. :)

A nagy pénzrablás spanyol akciófilm sorozat 2017


A különös műfajú rablós-átverős La Casa De Papel pilotja arról szól, ahogy elkezdődik egy bankrablás. Illetve be is fejeződik, de a rablók valamiért nem lépnek le a zsákmánnyal, hanem bekapcsolják a riasztót. A történetet az egyik karakter szemén keresztül láthatjuk aki egyébként narrál is nekünk. Egy nőről van szó, aki szerelmét elveszti egy bankrablás során, és pont azelőtt, hogy a rá váró rendőrök karjai közé sétálna, feltűnik egy titokzatos, magát Professzornak nevező figura, hogy meginvitálja, hogy vegyen részt egy piszok nagyszabású rablásban. A célpont a spanyol pénzverde.

1. évad
2. évad
3. évad
4. évad

Netflixen megtalálható (első hónap ingyenes)

Bebörtönözve - spanyol dráma-thriller sorozat 2015

A barátja rávette, hogy sikkasszon, majd börtönbüntetésre ítélték. Ennek a naiv fiatal nőnek gyorsan meg kell tanulnia, hogy maradhat életben a kegyetlen új világban.

1. évad
2. évad
3. évad
4. évad

Netflixen megtalálható (első hónap ingyenes)